سهرابیان به کمیته انضباطی استقلال احضار شد شروع ناامیدکننده امباپه در لالیگا بازگشت آقایی پور به تمرینات سپاهان حجازی: استقلال اسیر آدم‌های کوچک شده است غیبت دو ستاره استقلال مقابل ملوان بازیکن سابق پرسپولیس در لیگ یک جهانبخش: می‌خواهم در اروپا بازی کنم | نمی‌توانم بگویم ما نسل طلایی هستیم استقبال ویژه فرانسوی‌ها از پارالمپیک ۲۰۲۴ بازگشت تبریزی به ذوب آهن نتیجه و ویدئو خلاصه بازی چلسی و منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس| پپ به دنبال قهرمانی دوباره شیطنت دو باشگاه برای عدم انتقال قلی زاده به پرسپولیس سلمانی در تبریز فیکس می‌شود؟ پرسپولیس اشتباه فصل قبل را نمی‌کند ابقاء مربی مشهور بدون کمک برادر! دفاع استقلالی‌ها از ماجرای قزوین| اطراف نکونام را شلوغ کردند و اعصابش خراب شد مازیار زارع و چهارمین باخت متوالی مقابل استقلال؟ اعتماد جالب بازیکنان خارجی استقلال: ما از پرواز در ایران نمی‌ترسیم تمرینات انفرادی رامین رضاییان با هماهنگی نکونام
سرخط خبرها

جهانبخش: می‌خواهم در اروپا بازی کنم | نمی‌توانم بگویم ما نسل طلایی هستیم

  • کد خبر: ۲۴۶۰۸۷
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
جهانبخش: می‌خواهم در اروپا بازی کنم | نمی‌توانم بگویم ما نسل طلایی هستیم
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با اعلام این که نمی‌تواند برچسب نسل طلایی را به تیم فعلی ایران بدهد افزود می‌خواهد در بالاترین سطح بازی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، فاینورد قرارداد علیرضا جهانبخش را تمدید نکرده است تا او بازیکن آزاد شود و اکنون باید تیم جدیدش را انتخاب کند. جهانبخش که چندین پیشنهاد از ترکیه و یونان را رد کرده است می‌خواهد همچنان در بالاترین سطح اروپا بازی کند. صحبت‌های سایت numero-diez با کاپیتان تیم ملی ایران را در زیر می‌خوانیم: 

چرا همکاری با فاینورد به پایان رسید؟

صادقانه بگویم، من سال گذشته پس از کسب عنوان قهرمانی آماده بودم که باشگاه را ترک کنم. با این حال پس از سال‌ها حضور در هلند موفق شدم در لیگ قهرمانان بازی کنم و خانواده‌ام خوشحال بودند، اما پس از آن آقای اسلوت به لیورپول رفت و تلاش زیادی برای تغییر تیم صورت گرفته است؛ بنابراین تصمیم گرفتم تیم را ترک کنم و ماجراجویی جدیدم را آغاز کنم. گفت‌وگوی مسالمت آمیزی با باشگاه داشتم و وقتی صحبت کردیم، فهمیدیم که رفتن بهترین گزینه ممکن است. می‌خواستم فصل را به بهترین شکل ممکن با قهرمانی در جام حذفی هلند به پایان برسانم و این کار را هم انجام دادیم.

آیا در چند ماه گذشته تماسی با تیم‌های دیگر داشته‌اید؟
بله و دوست دارم هم‌چنان در بالاترین سطح بازی کنم. پیشنهادات زیادی را رد کرده‌ام، متمرکز و جاه‌طلب هستم. بعد از این که توانستم در لیگ برتر بازی کنم، سری آ و بوندسلیگا را خیلی دوست دارم. این لیگ‌ها، لیگ‌هایی هستند که من آرزو دارم در آنها بازی کنم و همه چیز به مذاکرات بستگی دارد. بازی در کشور‌های دیگر را رد کرده‌ام، چون می‌خواهم در بالاترین سطح بازی کنم. قطعا دوست دارم در اروپا بمانم. فصل گذشته موفق شدم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم و اولین گلم را در این رقابت‌ها بزنم. تجربه عالی بود، اما یکی از اهداف اصلی من حتی در ۳۱ سالگی، ماندن در اروپاست. من هنوز هم می‌توانم در سطح بالایی بازی کنم و بهترین عملکردم را داشته باشم؛ به همین دلیل به مدیرانم گفتم که می‌خواهم به جاه‌طلبی‌ام تکیه کنم.

آیا از نظر فیزیکی شرایط خوبی برای بازی در بالاترین سطح را دارید؟
صد درصد. به طور مداوم تمرین کرده‌ام و الان فقط منتظر تصمیم‌گیری هستم. می‌خواهم ۲ تا ۳ سال دیگر در اوج باشم. آرزو‌های زیادی دارم، در ۳۱ سالگی هنوز به دنبال چالش‌های جدید هستم. مطمئنم که آماده هستم. فقط منتظر بهترین فرصت هستم تا تمام تلاشم را انجام دهم و بهترینم را نشان دهم. بدیهی است که با توجه به مسابقات انتخابی جام جهانی، بازی‌های زیادی برای انجام دادن دارم و آماده هستم.

گفتی که به جز برایتون پیشنهادات زیادی هم داشتید. آیا واقعا در سال ۲۰۱۸ به ناپولی نزدیک بودی؟
تماس‌های جدی با ناپولی وجود داشت و من از آلمان، ایتالیا و انگلیس پیشنهاد‌هایی داشتم ولی مبلغ درخواستی آلکمار بالا بود. من باید بین برایتون و لسترسیتی یکی را انتخاب می‌کردم؛ در آن لحظه تصمیم گرفتم به برایتون بروم.



تجربه در برایتون منحصر به فرد بود و شما پردرآمدترین فوتبالیست ایرانی شدید. چه اشتباهی در آن دوره رخ داد؟ این تجربه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی در برایتون یک تجربه عالی بود. من با تماشای لیگ برتر، سری آ و بوندسلیگا بزرگ شدم. صادقانه بگویم، برایتون پروژه بلندمدت و چند ساله را به من پیشنهاد کرده بود و من آن را بسیار جالب دیدم. آنها من را متقاعد کردند که این یک گام بزرگ برای من است تا به بالاترین سطح برسم. برایتون به تازگی از چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرده بود، انتظارات از تیم زیاد نبود و می‌توانستم خودم را نشان دهم. متاسفانه، من از سبک هجومی در هلند به بازی بسیار تدافعی در برایتون رفتم، هیچ خلاقیت یا فضایی برای بهره‌برداری وجود نداشت. به عنوان یک بازیکن هجومی، به جای حمله، باید دفاع می‌کردم. متاسفانه آقای هیوتون که مرا به آن باشگاه آورده بود، برایتون را ترک کرد تا گراهام پاتر به تیم بیاید. او از من به عنوان مدافع کناری استفاده کرد و من اصلا به آن عادت نداشتم. سعی کردم خودم را تطبیق دهم، اما آن‌طور که انتظار داشتم بازی نکردم. از نیمکت‌نشینی خوشحال نبودم و بعد از صحبت با باشگاه به فاینورد رفتم. انتظار بیش‌تری از حضورم در برایتون داشتم، بسیار آماده بودم ولی شرایط آن‌طوری نشد که انتظارش را داشتم. شرایط می‌توانست طور دیگری پیش برود.

تیم ملی ایران که شما کاپیتان آن هستید، بازیکنان خوب زیادی مثل طارمی و آزمون دارد. آیا خود را نسل طلایی ایران می‌دانید؟
برای من بسیار سخت است که در مورد این موضوع صحبت کنم، چون هنوز بخشی از این تیم هستم. ما در دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ نیز تیم‌های خوبی داشتیم. چیزی که ما را عالی می‌کند سهولت راهیابی به جام جهانی است. ما به راحتی در ۳ دوره گذشته به جام جهانی راه یافتیم، اما توقع بیش‌تری از نسل فعلی است. ما می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم، اما مقابل قطر شکست خوردیم. در کل خیلی از ما مثل آزمون و طارمی در اروپا خوب کار کرده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->